Muntanyes màgiques: El Pedraforca, història d’una connexió

Les muntanyes són màgiques perquè ens impregnem de la seva energia… Les muntanyes són màgiques quan les vivim amb intensitat…

IMG-20160821-WA0010

• Juny del 2008

Diuen que quan hi vas t’atrapa i va ser així… Va ser la nostra primera sortida de cap de setmana amb l’Arnau… Ell tenia 6 mesos i la meva parella va fer una cursa de muntanya a Saldes… La imponent forma de forca ens va captivar a nosaltres, però no a l’Arnau ja que no vam poder trepitjar els seus camins i , d’aquesta manera, no va poder absorvir la seva energia…

arnau 083

• Juliol 2011

Però hi vam tornar, ja que volíem que l’Arnau s’impregnés de la màgia que desprèn aquesta muntanya… Llavors tenia 3 anys i mig i vam passar un cap de setmana amb la tenda de campanya… Tota una gran experiència per a ell que no havia dormit mai en tenda de campanya…

100_7917

L’endemà vam anar caminant fins al Refugi Lluís Estasen… Anàvem caminant, anàvem parant, anàvem agafant… És a dir, l’Arnau s’anava impregnant de l’energia del Pedraforca…

L’Arnau va estar jugant molta estona al prat què hi ha davant del refugi, agafant pedres i tocant l’aigua de l’abeurador…

Després, de baixada, vam anar al mirador del Pedraforca i allí vam descobrir la Llegenda de la muntanya… Li vaig llegir a l’Arnau i va quedar fascinat amb els dimonis, els àngels i les pedres… “Un dia pujaré a dalt a veure si veig el dimoni” va dir…

• Setembre 2014

I aquest dia va arribar… Van passar 3 anys i a casa comentàvem d’anar a fer el cim… L’Arnau va dir que ell volia pujar-hi… Tenia 6 anys… Jo tenia els meus dubtes, el veia petit per fer-lo… Però la seva il·lusió va fer que creiéssim amb ell i les seves possibilitats…

Ho deia a tothom… Un amic seu li va preguntar què era el Pedraforca… La meva sorpresa va ser que li va explicar que era una muntanya màgica i acte seguit li va explicar la seva llegenda… Féia 3 anys que li havia explicat i només una vegada, però ell s’enrecordava… Aquest fet em va fer veure que el Pedraforca havia atrapat a l’Arnau…

Així que, el setembre del 2014 vam marxar per anar a fer cim… Ens vam plantejar de que fós una jornada on ell marcaria el ritme, sense presses i amb molta calma… Parant sempre que ell li cridi l’atenció qualsevol cosa… És a dir, que visqués l’experiència al 100% …

Vam sortir de bon matí per començar a caminar ben aviat…  Fins i tot vam despertar les vaques… Vam veure que els ulls de les vaques brillaven molt a la foscor

En mica en mica el sol va anar sortint i vam poder veure fites gegants (veieu entrada Les fites, deixar constància i crear per guiar… Etapes cícliques ) rovellons…

Vam caminar fins arribar al coll on començava la grimpada… Va ser el tros on vam poder gaudir molt… Pujàvem agafant-nos amb mans i peus a les pedres del Pedraforca, pujàvem per dins la muntanya… Sentíem l’energia de les pedres… Ens sentíem abraçats per la muntanya…

Jo tinc vertígen, i en alguns trams no ho veia clar… Però darrere meu sentia una veueta què em deia : “vinga mama, pit i coll**s”… Totes les persones que pujaven aquell dia reien… Era la il·lusió personificada… Fins que vam arribar al cim… Allà, vam deixar una #pedrafeliçviatgera (veieu entrada: El magnetisme de les pedres ) i ens vam fer la foto de rigor…

I després de pujar, toca baixar… Val a dir que la baixada va ser molt dura per ell i no la va gaudir gens… Tota l’estona queia per la tartera… “maleït dimoni i les seves pedres” només deia…

Fins que vam arribar al refugi una altra vegada… Aquest cop no podia jugar al prat perquè estava invaït de vaques…

• Agost 2016

I encara hi hem tornat… Aquest cop sense pujar-hi a dalt, però gaudint al Refugi i jugant al prat… Temps per descansar, temps per mirar els últims cromos,…

I no serà la última vegada, perquè aquesta muntanya ens ha vist créixer…

14086233_10209035054986556_1875581769678119504_o

Des d’un bon principi El Pedraforca ens va captivar… Primer per la vista i després per l’energia que transmet… L’Arnau el va atrapar tocant la seva falda, escoltant la seva llegenda,…

Les experiències viscudes fan que aquesta muntanya sigui màgica..